lørdag den 3. december 2011

3. december 2011

I dag har vi været en tur i Køge og se/besøge juleskibet fra Bornholm. Det har jeg gerne ville i mange år, men det har bare aldrig passet at vi har kunne. Jeg havde læst på nettet at der gik en gammel bus fra Bornholm fra stationen og ud til havnen, så det blev vi enige om at det ville vi da prøve. Vi var så så heldige, for det blæste en hel pelikan og regnen stod ned i stråler, at vi mødte den oppe på torvet i Køge, og kunne komme med derfra.  Der var mange butikker der havde taget turen fra Bornholm og herover, så vi fik da købt lidt forskelligt som vi kan hygge med i julen.

Her er nogle gavemærkater, som jeg lavede til min store søn’s gavekalender for et par år siden. Begge mine drenge havde i flere år fået advents gaver, men da den store skulle til at flytte hjemmefra manglede han en del køkkengrej, så var det jo oplagt at han kunne få det  som gave i december.

2011-11-23 002

Han sidder troligt hver år og piller dem møgsomligt af og aflevere dem med et smil og siger stolt “så kan du bruge dem til min kalender næste år mor”. Det var ikke meningen, men nu kører de på tredje år. Har dog fortalt ham at denne gang behøver de ikke at komme retur, for næste år er det advents gaver igen. Det er svært at blive ved med at finde små gaver uden de koster en formue.

Kan I have en god lørdag.

7 kommentarer:

  1. HA-HA... kender godt de der optimistiske unge mænd... de er SÅ hurtige til at få "vaner"... vores kigger også LAAAAANGT efter mandens julekalender... men dér går grænsen ;o)
    Men mærkerne er fine... og pludselig er der måske småfolk der vil elske at få pakker hver dag fra farmor ;o) (fnis)

    SvarSlet
  2. He He - det er da en udspekuleret ung mand - ham din søn. Men det er da også dejligt med gaver. Fine gavemærker er det nu også. Iiih hvor lyder det hyggeligt med et juleskib!

    SvarSlet
  3. Det lyder da som en spændende oplevelse med den julehandel. Det har jeg aldrig hørt om før. Men de kommer jo nok heller ikke til Sønderjylland !!!

    Det er en klog dreng du har. Og udspekuleret. jeg fik adventsgaver af min mor, til jeg var ca 50 år....bare så du ved, hvad der venter dig...hihi.

    SvarSlet
  4. Ja det er da både sødt og smart af ham at give dig dem tilbage og FINE det er de bestemt. Min yngste (nu 34 ) får også stadig 24 pakker - ligesom barnebarnet hos den ældste - der skal jo være nogle fordele ved at være single. Men hun finder sig så også i at få diverse små praktiske ting indimellem og hygger sig med det. =0) God weekend.

    SvarSlet
  5. Øv, det skib ville jeg gerne have været i! Har altid hørt godt om det.
    Søde tags. Det er da smart med genbrug ; ) : )
    God weekend.

    SvarSlet
  6. Smart ung mand der har luret sin mor ; ) ha ha ....
    De er super søde dine tags, kan godt forstå at han gerne vil have at de bliver genbrugt : )

    SvarSlet
  7. Sikke en god ide med til og fra kort med QK udstandsninger!!! Det er nok noget jeg vil tage til mig ;-)Jeg kan sørme godt forstå at din søn vil gemme dem :-)

    SvarSlet